نزديكي در دوران عقد

كانون مشاوران مشاوره خانواده ، ازدواج ، كودك ، جنسي ، طلاق ، خيانت

نزديكي در دوران عقد

۱۰۶ بازديد

نزديكي در دوران عقد يكي از چالش‌هايي است كه زوج‌هاي جوان با آن روبه‌رو مي‌شوند. رابطه جنسي در دوران عقد معمولاً با محدوديت‌هاي خاصي مواجه است. از جمله اين محدوديت‌ها مي‌توان به عقايد و باورهاي فرهنگي و سنتي در اين باره اشاره كرد. بر اساس اين عقايد افراد بايد رابطه جنسي خود را به بعد از ازدواج موكول كنند. اما گرايش و ميل شديدي كه در دوران عقد بين زن و مرد پديد مي‌آيد، عمل كردن به اين مسئله را دشوار مي‌سازد. اگر شما هم در دوران عقد به سر مي‌بريد و در اين باره چالش‌هايي را تجربه مي‌كنيد با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نزديكي در دوران عقد مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: نزديكي در دوران عقد

نزديكي در دوران عقد | چالش‌ها و محدوديت‌هاي دوران عقد

دوران عقد زماني است كه افراد رابطه خود را رسمي و شرعي كرده‌اند با اين وجود هنوز زندگي مشترك را آغاز نكرده و به اين ترتيب به صورت جداگانه زندگي مي‌كنند. اين مسئله جنبه‌هاي مثبت و منفي مختلفي دارد. براي مثال فاصله بين زن و مرد در اين دوران اشتياق آن‌ها را نسبت به يكديگر چند برابر مي‌كند و معمولاً باعث مي‌شود كه زوجين دوران عاشقانه و لذت بخشي را در زمان عقد تجربه كنند. با اين حال اين امر جنبه‌هاي منفي نيز دارد كه از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به محدوديت در برقراري رابطه جنسي اشاره كرد.

 

اين محدوديت هم به شرايط محيطي و هم به عقايد و باورهاي رايج خانوادگي مربوط مي‌شود. زندگي در خانه‌ پدري و نداشتن فضايي مستقل، از جمله شرايط محيطي است كه داشتن رابطه جنسي را براي افراد دشوار مي‌كند. همچنين در بسياري از فرهنگ‌ها با وجود محرم بودن دختر و پسر ارتباط جنسي امر پسنديده‌اي محسوب نمي‌شود و بايد به پس از ازدواج موكول شود. همين شرايط باعث مي‌شود كه افراد نتوانند آزادانه با يكديگر ارتباط داشته باشند و در صورت داشتن نزديكي در اين زمان اضطراب و احساسات منفي بسياري را تجربه كنند كه اين مسئله روي كيفيت رابطه جنسي آن‌ها نيز اثر بسيار منفي مي‌گذارد. براي آگاهي بيشتر در زمينه روابط زناشويي كليك كنيد.

نزديكي در دوران عقد | مخالفت با برقراري رابطه جنسي

هميشه شرايط محيطي و خانوادگي مانع داشتن نزديكي در دوران عقد نمي‌شود بلكه در برخي موارد زنان به دلايل شخصي مايل به برقراري رابطه جنسي نيستند. از جمله اين دلايل مي‌توان به ترس از بارداري، نامطمئن بودن از آينده رابطه، ترس از به هم خوردن ازدواج و مسائلي از اين دست اشاره كرد.

اين شرايط مي‌تواند منجر به دلخوري زوجين از يكديگر و بروز اختلافات شود چرا كه زن از مرد توقع دارد تا بتواند شرايط او را درك كند و به خواسته او احترام بگذارد اما مرد اين رفتار را به پاي عدم علاقه و تمايل زن مي‌گذارد كه موجب رنجش خاطر او مي‌شود.

براي اينكه بتوانيد اين مشكل را حل كنيد. لازم است بتوانيد در فضايي صميمي و به دور از تنش در مورد خواسته‌ها و نگراني‌هاي خود با يكديگر صحبت كنيد و با در نظر گرفتن راه حل‌هايي در اين مورد به يك توافق دو جانبه دست‌ يابيد. گفت‌وگو و توجه به نيازهاي يكديگر باعث مي‌شود كه احساس درك متقابل بيشتري ميان شما شكل بگيرد.

نزديكي در دوران عقد | نحوه رفع نيازهاي جنسي در دوران عقد

همان طور كه گفته شد اغلب زوجين دردوران عقد تمايل زيادي نسبت به يكديگر دارند و نياز جنسي شان به يكديگر در اين دوران افزايش مي‌يابد. اگر به هر دليلي تصميم گرفته‌ايد كه رابطه جنسي كامل و تجربه دخول را به بعد از ازدواج موكول كنيد بازهم فرصت براي كسب لذت جنسي براي شما وجود دارد. در حقيقت يك تصور اشتباه اين است كه لذت جنسي را تنها در تجربه دخول بدانيم. اين در حالي است كه راه‌هاي مختلفي براي نزديكي در دوران عقد وجود دارد كه به كمك آن‌ها مي‌توانيد نيازهاي خود و همسرتان را برطرف كنيد.

از جمله اين روش‌ها مي‌توان به داشتن معاشقه كافي و رابطه جنسي دهاني اشاره كرد. يكي از مسائل مهمي كه نياز است در اين دوران از آن آگاهي كافي داشته باشيد رابطه مقعدي است. بسياري از افراد براي حفظ پرده بكارت يا پيشگيري از بارداري رابطه جنسي مقعدي را انتخاب مي‌كنند. اما اين انتخاب مي‌تواند به كيفيت رابطه جنسي آسيب‌هاي بسياري وارد كند و در ادامه شما را با مشكلات مختلفي روبه‌رو كند.

براي مثال رابطه جنسي مقعدي اغلب براي زنان بسيار دردناك است و لذت چنداني ندارد. اين مسئله مي‌تواند باعث شود كه زن نسبت به رابطه جنسي ديد منفي و احساس ناخوشايندي پيدا كند و به مرور زمان تمايل خود را براي آن از دست بدهد. به همين خاطر لازم است كه در داشتن اين نوع رابطه جنسي بيشتر احتياط كنيد و در صورت ممكن از روش‌هاي ديگري براي دست‌يابي به ارضاء جنسي استفاده كنيد.

لزوم دريافت مشاوره جنسي

بسياري از افراد در مورد رابطه جنسي آگاهي درست و دقيقي ندارند چرا كه اغلب اطلاعات خود را از منابع نادرستي به دست مي آورند. براي مثال در فيلم‌هاي ****وگرافي تصويرهاي غير واقعي از رابطه جنسي نمايش داده مي‌شود كه باعث شكل‌گيري عقايد غلط در مورد مسائلي نظير طول رابطه جنسي مي‌شود. در واقع اين فيلم‌ها رابطه جنسي را بسيار طولاني‌تر از آنچه در واقعيت اتفاق مي‌افتند توصيف مي‌كنند و همچنين اصلا به ابعاد عاطفي رابطه جنسي كه تا حد بسياري در ميزان لذت بردن افراد موثر است نمي‌پردازند. 

به همين خاطر هنگامي كه مي‌خواهيد زندگي مشتركي را شروع كنيد و به دنبال داشتن رابطه جنسي رضايت بخشي در آن هستيد لازم است كه بتوانيد اطلاعات خود را در اين باره كامل كنيد و با عقايد غلط خود در مورد رابطه جنسي روبه‌رو شويد. مراجعه به يك روانشناس و دريافت مشاوره جنسي به شما كمك مي‌كند تا در اين زمينه اطلاعات علمي و واقع‌بينانه‌اي به دست بياوريد و با راهكارهاي افزايش كيفيت رابطه خود نيز آشنا شويد و همچنين بتوانيد در زمينه نزديكي در دوران عقد با او صحبت كنيد.

 

سوالات متداول

– آيا نزديكي در دوران عقد مي‌تواند منجر به بيماري خاصي شود؟

رابطه جنسي مقعدي به طور كل به عنوان يكي از انواع روابط پرخطر محسوب مي‌شود چراكه مقعد براي رابطه جنسي طراحي نشده و از نظر بهداشتي نيز نمي‌تواند براي آن مناسب باشد. تحقيقات نشان مي‌دهند كه احتمال انتقال بيماري‌هاي مقاربتي نظير تبخال و زگيل تناسلي از طريق مقعد بيشتر است.

– همسرم از تجربه دخول مي‌ترسد و به همين خاطر اجازه داشتن رابطه جنسي كامل را به من نمي‌دهد. بايد چه كار كنم؟

ترس از دخول مي‌تواند ناشي از عوامل مختلفي باشد. داشتن عقايد غلط در مورد رابطه جنسي، استرس زياد، دچار بودن به اختلالاتي نظير واژينيسموس از جمله آن‌ها است. براي حل مشكل بهتر است به يك روانشناس متخصص در حيطه سكس تراپي مراجعه كنيد. دريافت خدمات روان درماني در اين زمينه به همسرتان كمك مي‌كند تا بتواند بر ترس خود غلبه كنند. همچنين مركز مشاوره روانشناسي مي‌تواند به شما در اين زمينه كمك كننده باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نزديكي در دوران عقد مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: نزديكي در دوران عقد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.