محبت به همسر

كانون مشاوران مشاوره خانواده ، ازدواج ، كودك ، جنسي ، طلاق ، خيانت

محبت به همسر

۹۷ بازديد

غرق شدن در زندگي روزمره باعث مي‌شود بسياري از زوجين محبت به همسر خود را فراموش كنند و در يكنواختي روزها گم شوند. مشكلات مالي، فشارهاي مرتبط با تربيت فرزندان و درگيري‌هاي شغلي از جمله موارد رايجي هستند كه مي‌توانند پس از ازدواج روزهاي عاشقانه را به يك زندگي روتين تبديل كنند و شكاف‌هاي عاطفي بسياري را ميان زوجين ايجاد كنند. با اين حال بسياري از زن و شوهرها براي زندگي مشترك خود ارزش بسياري قائل هستند و با هشياري كامل مي‌كوشند تا صميمت ميان خود را حفظ كرده و نگذارند زندگي براي آن‌ها به عادتي كسالت‌بار تبديل شود. اگر شما هم به دنبال ايجاد شور بيشتري در زندگي مشترك خود هستيد بهتر است راهكارهاي مناسب براي ارتباط با همسر و محبت به او را بياموزيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه محبت به همسر مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: محبت به همسر

بهترين روش‌هاي محبت به همسر

بسياري از افراد به عشق و محبت همانند مسائلي پيش پا افتاده نگاه مي‌كنند. در حالي كه براي بسياري از افراد اين امر ساده به مشكلي بزرگ در زندگي مشترك تبديل مي‌شود و آن‌ها نمي‌توانند احساسات خود را نسبت به يكديگر به شيوه مناسبي بروز دهند. همين ناتواني باعث ايجاد سوءتفاهم‌ها و تنش‌هاي مختلفي مي‌شود كه مي‌تواند به مرور زن و مرد را از يكديگر دور و دورتر كند. ما در ادامه به ارائه توصيه‌هايي پرداخته‌ايم كه به شما كمك مي‌كنند بتوانيد به شيوه‌هاي مؤثرتري محبت خود را به همسرتان ابراز كنيد و دل او را به دست بياوريد.

اولين قدم در محبت به همسر رسيدن به شناخت مناسب از يكديگر

محبت و عشق و علاقه نسخه‌اي نيست كه براي همه افراد با روحيات متفاوت نسخه يكساني داشته باشد. به عبارت ديگر با هر فرد بايد متناسب با ويژگي‌هاي منحصر به فردي كه دارد رفتار كنيم. در نتيجه براي آنكه بتوانيد بيشترين تأثيرگذاري را روي همسرتان داشته باشيد بايد در ابتدا بتوانيد به شناخت مناسبي از او دست يابيد و به علاقه‌مندي‌هايش توجه كنيد.

عاملي كه باعث اختلاف نظر بسياري از زوجين مي‌شود در حقيقت بازتاب ناديده گرفتن همين موضوع است. بسياري از افراد از ديد خود افراد عاطفي هستند و در ابراز علاقه به همسرشان كم نمي‌گذارند اما طرف مقابل همواره اظهار مي‌كند كه به ميزان كافي به او توجه نمي‌شود و محبت كافي در زندگي زناشويي دريافت نمي‌كند. اين موضوع در اكثر موارد نشان مي‌دهد كه بسياري از زوجين هنگام عشق ورزي به يكديگر بيشتر متمركز بر نيازهاي خود هستند و كمتر به ديگري و نيازهاي خاص او توجه مي‌كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ارتباط صحيح با همسر كليك كنيد.

مبارزه با يكنواختي زندگي

بسياري از مشكلات زوجين زماني آغاز مي‌شود كه تب و تاب عاشقي و آن شور و اشتياق اوليه جاي خود را به زندگي روزمره و روتين مي‌دهد. حتي اگر همواره به همسرتان محبت كنيد زماني كه اين مسئله به نوعي عادت يا رفتاري يكنواخت تبديل مي‌شود ديگر نمي‌تواند همانند سابق موجب رضايت خاطر طرفين شود و حتي در بسياري از موارد آن‌ها را از زندگي مشترك دلزده و ناكام مي‌كند. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه بتوانيد گاهي نظم طبيعي زندگي خود را به هم بزنيد و براي ابراز علاقه به همسر خود روش‌هاي جديد و متنوع‌تري را انتخاب كنيد.

گذاشتن پيام‌هاي عاشقانه غيرمنتظره لاي يك كتاب، خريدن بي بهانه يك هديه هرچند كوچك و امتحان روش‌هاي جديدي براي هم آغوشي از جمله كارهايي است كه به زوجين كمك مي‌كند اسير زندگي روزمره نشوند و در طول زمان آتش عشق ميان خود را روشن نگاه دارند.

احترام گذاشتن به علاقه‌مندي‌ها از روش‌هاي محبت به همسر 

يكي از مهم‌ترين اصول زندگي مشترك كه عشق و محبت شما را به همسرتان ثابت مي‌كند اين است كه بتوانيد او را همان گونه كه هست بپذيريد و براي علاقه‌مندي‌هايش ارزش و احترام قائل باشيد. افرادي كه دائما در پي تغيير دادن همسر خود هستند و همواره در مورد موضوعات مختلف ايرادگيري مي‌كنند هرچقدر هم كه از جملات عاشقانه استفاده كنند باز هم اين پيام را به همسرشان مي‌رسانند كه شخصيت واقعي او را نمي‌خواهد و بيشتر عاشق كسي هستند كه در ذهن خود از فرد مقابل ساخته‌اند.

جادوي كلام را دست كم نگيريد

يكي از مشكلاتي كه اكثراً ميان زوجين تعارض و اختلاف نظر ايجاد مي‌كند اين است كه آن‌ها انتظار دارند بدون اينكه از كلام عاشقانه استفاده كنند همسرشان از محبت آن‌ها پي ببرد و در اين باره شكايتي نداشته باشد. اما لازم است بدانيد كه با وجود ارزشمندي همه كارهايي كه شما براي زندگي مشترك خود انجام مي‌دهيد هيچ چيز جاي كلمات را نمي‌گيرد. در نتيجه لازم است كه همواره تمرين كنيد احساساتتان را به شيوه‌اي مؤثر بيان كنيد و اجازه دهيد همسرتان از آنچه در قلبتان مي‌گذرد باخبر شود.

اين مسئله به خصوص براي زنان بسيار اهميت دارد آن‌ها بيش از مردان به شنيدن كلمات محبت آميز نياز دارند و كمتر مي‌توانند خود را با يك زندگي خالي از كلمات محبت آميز سازگار كنند. در نتيجه جادوي كلمات را دست كم نگيريد و همسرتان را با كلماتي هرچند ساده اما عاشقانه نوازش كنيد.

زمان‌هاي مشترك و فعاليت‌هاي مشترك را فراموش نكنيد

محبت به همسر تنها به اين نيست كه به او بگوييد دوستش داريد. در اين راستا لازم است كه به زن يا شوهر خود نشان دهيد از بودن با لذت مي‌بريد و خواهان گذراندن زمان بيشتري با وي هستيد. براي اين كار بهتر است در زمان‌هايي كه به طور اختصاصي براي يكديگر در نظر مي‌گيريد بيشتر دقت كنيد و نگذاريد در جريان زندگي روزمره خلوت‌هاي دو نفره شما تعطيل شوند.

در اين زمينه برنامه ريزي كنيد و با وجود تمام مشغله‌هايي كه وجود دارد زمان‌هايي را براي با هم بودن بدون فرزندان و اعضاي خانواده در نظر بگيريد. ديدن يك فيلم لذت بخش در كنار هم، خواندن كتاب‌ براي يكديگر و حتي انجام فعاليت‌هاي ساده‌اي نظير قدم زدن دوشادوش همديگر مي‌تواند به افزايش عشق و علاقه ميان شما كمك كند و به همسرتان نشان دهد كه همواره او را دوست داريد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

حل اختلافات براي افزايش محبت بين زوجين

نحوه‌اي كه شما اختلاف نظرهايتان را با يكديگر مطرح مي‌كنيد در ارتباط عاطفي شما تأثير بسزايي مي‌گذارد. براي مثال ممكن است شما با يك رفتار خاص در همسرتان مشكل داشته باشيد اما به گونه‌اي رفتار كنيد كه او بپندارد كل شخصيتش را زير سؤال مي‌بريد. در نتيجه لازم است كه ابتدا رفتارهايتان در زمان تنش و تعارض را مورد بازنگري قرار دهيد و ببينيد چه چيزي همسرتان را مي‌آزارد. تلاش كنيد با وجود همه اختلاف‌هايي كه داريد به او نشان دهيد كه احساساتش را درك مي‌كنيد و مي‌خواهيد با همدلي در كنار او باشيد. در اين شرايط مراجعه به يك زوج درمانگر مي‌تواند به شما كمك كند تا برخورد مناسب‌تري داشته باشيد و در محبت به همسر خود نيز موفق‌تر عمل كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه محبت به همسر مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: محبت به همسر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.