همسرداري موفق

كانون مشاوران مشاوره خانواده ، ازدواج ، كودك ، جنسي ، طلاق ، خيانت

همسرداري موفق

۹۳ بازديد

هنگامي كه افراد ازدواج مي‌كنند بايد يكسري نكات مهم در زمينه همسرداري موفق را رعايت كرده تا بتوانند در زندگي مشكلات كمتري را تجربه كنند و در اين راستا به بهداشت رواني، سلامت جنسي و رفتاري خود و شريك زندگيشان نيز كمك كنند. بسياري از افراد در جلسات مشاوره خانواده و زناشويي اعتقاد دارند كه مشكلي در زندگي شان وجود ندارد اما پس از بررسي‌هاي بيشتر مشخص مي‌شود كه عدم توجه به نكات مهم همسرداري باعث بروز بسياري از مشكلات شده است. در حالي كه با انجام برخي كارهاي ساده و توجه به نكات كوچك مي‌توانيد زندگي بهتري را تجربه كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه زوج و خانواده كليك كنيد.

منبع: همسرداري موفق

شماره مركز مشاوره

ضرورت داشتن رفتار مناسب با همسر

عموما بيشتر افراد كه در زندگي مشترك به مشكل برمي‌خورند دليلش را نمي‌دانند و ادعا مي‌كنند كه هيچ مشكلي در ميان آن‌ها وجود نداشته است اما زماني كه بررسي لازم صورت مي‌گيرد متوجه مي‌شوند كه رفتارهايي كه در زندگي دارند موجب اين مشكلات شده است. عموما خودشان متوجه اين رفتار نمي‌شوند و نمي‌دانند كه مسبب شكست زندگي مشترك‌شان رفتارشان است و طرف مقابل را آزار مي‌‌دهد. پس لازم است رفتار درست در جنبه‌هاي مختلف را ياد بگيريد و نكات مهم همسرداري را در نظر بگيريد تا سلامت زندگي مشترك شما تامين شود.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

 

نكات مهم همسرداري موفق در زمينه رفتاري

1.پذيرش

يكي از نكات مهمي كه بايد در همسرداري به خاطر داشته باشيد پذيرش طرف مقابل به همان شكلي كه هست مي‌باشد. انسان‌ها در زندگي نكات مثبت و منفي مناسبي دارند و شما نبايد با اين تفكر كه مي‌خواهيد او را تغيير دهيد با كسي ازدواج كنيد. هيچ‌گاه به خاطر عقايد و نگرش شريك زندگي خود نسبت به يك موضوع نبايد او را سرزنش كنيد. بهتر است در مورد موضوع خود با يكديگر گفت‌وگو كنيد.

2.خوب گوش دادن از نكات مهم همسرداري موفق

سعي كنيد زماني كه همسرتان با شما صحبت مي‌كند به خوبي حرف‌هاي او را گوش دهيد. اين بهترين نكته‌اي است كه مي‌توانيد در همسرداري از آن استفاده كنيد. براي اين كه صحبتتان در اين بين فراموش نشود مي‌توانيد در بين صحبت‌هاي او حرفتان را يادداشت كنيد و پس از تمام شدن حرف‌هايش بپرسيد كه آيا نوبت شما شده صحبت كنيد يا نه. شما براي صحبتتان به دنبال نتيجه هستيد و براي رسيدن به آن بايد صبور باشيد و نگذاريد به جايي برسد كه هر دوطرف عصباني شوند و بحث بين‌ شما ناتمام بماند. سعي نكنيد در ميان صحبت‌هايش از خودتان دفاع كنيد.

3.عدم قضاوت

قضاوت كردن را در بحث‌ها كنار بگذاريد اين كار فقط مي‌تواند شما را دچار مشكل و سوء تفاهم بيشتر كند. به خاطر داشته باشيد ازدواجي كه مدام در آن قضاوت و انتقاد وجود داشته باشد با شكست روبه‌رو مي‌شود. قضاوت‌هاي مداوم به همسرتان اين احساس را مي‌دهد كه به اندازه كافي براي شما خوب نيست. قبل از هرچيزي همسرتان را به خوبي بشناسيد تا بتوانيد مسائل مربوط به او را قضاوت نكنيد و بدون هيچ مشكلي همسر خود را بپذيريد.

4.تشكر و قدرداني از نكات مهم همسرداري موفق

هيچ‌ وقت فراموش نكنيد كه انسان‌ها از اين كه مورد تحسين، تشكر و قدرداني قرار بگيرند احساسات خوبي را تجربه مي‌كنند و با فردي كه اين احساسات را به آن‌ها هديه داده است ارتباط صميمي‌تري برقرار مي‌كنند. سعي كنيد در موقعيت‌هاي متفاوت و به شيوه‌هاي مختلفي از همسرتان قدرداني و تشكر كنيد كه رابطه‌تان صميمي‌تر بشود.

5.شفاف سازي

سعي كنيد بيشتر تفاوت‌هاي خودتان را براي طرف مقابل شفاف‌سازي كنيد. در ابتداي ازدواج همه چيز خيلي خوب و عالي پيش مي‌رود اما ممكن است بعد از مدتي با بروز تفاوت‌ها دچار شكل شويد پس به شما توصيه مي‌شود كه قبل از پيدا شدن مشكل‌ها اين تفاوت‌ها را روشن كنيد. سعي كنيد هميشه با همسرتان واضح صحبت‌ كنيد تا او كاملا متوجه صحبت‌هاي شما بشود و دچار دوگانگي نشود.

6.عدم كنترل

هيچگاه سعي نكنيد كه طرف مقابل را كنترل كنيد. انسان موجودي آزادي طلب است كه بايد به آن اجازه داد تا حريم خصوصي خودش را در زندگي داشته باشد. درست است كه زندگي شما به صورت مشترك صورت مي‌گيرد اما در بسياري از موارد افراد نياز دارند تنها باشند.

7.عدم بدگويي از نكات مهم همسرداري موفق

هيچگاه سعي نكنيد شخص مقابل را تخريب و تحقير كنيد. اگر اين نوع برخورد را با او ادامه دهيد شما را به خودش نزديك نمي‌داند و هميشه سعي مي‌كند كه مشكلات را از شما پنهان كند. در زماني كه از او ناراحت هستيد يا رفتاري از او شما را آزار مي‌دهد بهتر است كه منطقي صحبت كنيد.

8.مشورت

يادتان باشد براي هركاري كه مي‌خواهيد انجام دهيد به خصوص كارهايي كه به شخص مقابلتان مربوط است با او مشورت كنيد. بايد در مورد تصيميماتتان با او صحبت كنيد و با هم تصميم بگيريد. هيچگاه كاري را بدون مشورت شريك زندگي انجام ندهيد به دليل اين كه مي‌تواند شما را با نتايجي روبه‌رو كند كه باب ميل همسرتان نيست و زندگي شما با شكست مواجه مي‌شود.

9.برخورد مناسب با خانواده همسر

سعي كنيد كه روابط صميمانه‌اي را با خانواده خودتان و خانواده همسرتان داشته باشيد به اين دليل كه شما با شخصي از آن خانواده ازدواج كرده‌ايد و نمي‌توانيد آن‌ها را از هم جدا كنيد. آن‌ها نسبت به هم احساساتي را دارند كه اگر آن را ناديده بگيريد تاثيراتش بر زندگي شما هم پديدار مي‌شود. شما مي‌توانيد روزي را در هفته انتخاب كنيد كه به ديدار خانواده‌هايتان برويد. اين مسئله مي‌تواند به خوبي به آرامش زندگي‌تان كمك كند و اين اطمينان را به همسرتان بدهد كه شما به او و خانواده‌اش اهميت مي‌دهيد.

10.روي خودتان تمركز كنيد

هميشه حق را به خودتان ندهيد و در زماني كه دچار مشكل مي‌شويد كمي از اختلاف پيش آمده فاصله بگيريد تا بتوانيد از دورتر به آن نگاه كنيد. حتما همين‌طور است كه طرف مقابل هم مقصر است اما شما هم بي تقصير نيستيد. اگر هر كدام از شما به خودتان توجه كنيد تا بهتر شويد و نقصي كه داريد را برطرف كنيد زودتر به نتيجه مي‌رسيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني خانواده كليك كنيد.

 

نكات مهم همسرداري موفق در زمينه جنسي

برخي از نكات همسرداري در زمينه جنسي عبارتند از:

1.تنوع داشتن

يكي از نكاتي كه شما بايد در رابطه جنسي و همسرداري به آن توجه كنيد داشتن تنوع است. بسياري از زوج‌ها در رابطه جنسي خودشان يك ريتم هميشگي و تكراري را پيش مي‌گيرند بدون اين كه بخواهند در آن تغييري ايجاد كنند. همين موضوع مي‌تواند فرد را دچار دلسردي كند.

2.درك طرف مقابل از نكات مهم همسرداري موفق

در اولين قدم شما بايد بدانيد كه همسرتان به ايجاد رابطه جنسي رغبت دارد يا خير. اين مسئله بسيار مهمي است كه شايد بيشتر افراد به آن توجه نكنند و بدون اين كه بدانند طرف مقابل خواستار ايجاد رابطه جنسي هست يا نه از او اين درخواست را مي‌كنند و در بيشتر موارد ممكن است شريك زندگي به دلايل مختلفي ارتباط جنسي را قبول كند در حالي كه رضايت ندارد. در نتيجه افراد كيفيت رابطه جنسي از بين مي‌رود و بعد از مدتي از برقراري آن اجتناب مي‌كنند.

3.پيش نوازي

پيش نوازي يكي از بخش‌هايي است كه مي‌تواند رابطه جنسي را براي طرفين بسيار لذت‌بخش كند. آقايان در رابطه جنسي زودتر از خانم‌ها به ارگاسم مي‌رسند به همين دليل اگر قبل از رابطه جنسي بتوانيد خانم‌ها را به درجه ارگاسم برسانيد و در طول رابطه جنسي در يك زمان ارضا شويد مي‌تواند لذت بسياري براي شما به وجود آورد.

4.ارتباط كلامي از نكات مهم همسرداري موفق

ارتباط كلامي يكي از نكته‌هايي است كه مي‌تواند تا حدود زيادي به روابط شما كمك كند و در نكات همسرداري بسيار پررنگ است. در رابطه جنسي اگر ارتباط كلامي داشته باشيد مي‌تواند به همسرتان اين احساس را بدهد كه به شما حال خوبي را مي‌دهد و نسبت به شما حس صميميت بيشتري مي‌كند.

5.نظافت

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه نه تنها در رابطه جنسي بلكه در زندگي مشترك بايد به آن توجه كنيد رعايت نظافت است. اين ملاك مي‌تواند در ذهن بسياري از افراد تاثير خاصي بگذارد و اگر وجود نداشته باشد شخص مقابل را دچار احساس منفي مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه همسرداري موفق با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد.

منبع: همسرداري موفق

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.