رابطه جنسي با حيوانات

كانون مشاوران مشاوره خانواده ، ازدواج ، كودك ، جنسي ، طلاق ، خيانت

رابطه جنسي با حيوانات

۸۶ بازديد

تمايل به برقراري رابطه جنسي با حيوانات يكي از انواع اختلالات و انحراف جنسي است. در اين شرايط فرد سكس با حيوانات را به همبستر شدن با انسان‌ها ترجيح مي‌دهد و از آن لذت بيشتري كسب مي‌كند. اين انحراف جنسي كه به دليل درگيري با مشكلات رواني و يا قرار گرفتن در معرض تبليغات مخرب به وجود مي‌آيد، پيامدهاي رواني و جسماني زيادي را براي فرد به همراه دارد و وضعيت سلامتي او را به طور كلي در معرض خطر قرار مي‌دهد؛ به همين دليل بايد براي درمان آن چاره‌اي انديشيد. با آگاهي از دلايل و روش‌هاي درماني اين اختلال مي‌توانيد گامي موثر در جهت درمان آن برداريد. 

منبع: رابطه جنسي با حيوانات

شماره مركز مشاوره

رابطه جنسي با حيوانات

زوفيليا يكي از انواع انحرافات جنسي يا همان پارافيليا است كه به عنوان اختلالي در وضعيت سلامت روان شناخته مي‌شود. در اين شرايط  فرد سكس با حيوانات را به داشتن رابطه جنسي با انسان‌ها ترجيح مي‌دهد و اغلب فانتزي‌هاي جنسي تكرار شونده‌اي را با محتواي سكس با حيوانات در ذهن خود تجربه مي‌كند. همين امر مي‌تواند ميل بسيار شديدي را در آن‌ها نسبت به حيوانات ايجاد كند و در نهايت به رابطه جنسي كامل با حيوانات بيانجامد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

 

علل گرايش به رابطه جنسي با حيوانات

علل و عوامل مختلفي مي‌توانند در گرايش انسان به اين اختلال نقش داشته باشند. براي مثال دچار بودن به برخي اختلالات روان پزشكي نظير اختلال سلوك و اختلال ضد اجتماعي در بسياري از موارد به انحرافات جنسي مي‌انجامد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به روابط جنسي با حيوانات اشاره كرد. همچنين درگيري با اختلالات رواني بسيار شديد نظير انواع روان پريشي‌ها نيز مي‌تواند در اين مسئله دخيل باشد. در واقع بسياري از افراد به دليل تجربه توهم‌ها و هذيان‌هايي كه محتواي جنسي دارند به سكس با حيوانات روي مي‌آورند.

البته در دنياي امروز بسياري از افراد تحت تأثير تبليغات مخربي كه در صنعت ****وگرافي در اين زمينه انجام مي‌شود نسبت به تجربه اين نوع رابطه علاقه مند مي‌شوند و در واقع مشكل روان شناختي خاصي به عنوان علت اين گرايش ندارند. در صورتي كه احساس مي‌كنيد براي رابطه با حيوانات تمايل زيادي در شما وجود دارد مراجعه به يك روانشناس و انجام ارزيابي‌هاي روانشناختي مي‌تواند به شما كمك كند تا آگاهي بيشتري در مورد خود كسب كنيد و در صورت نياز درمان‌هاي روان شناختي لازم را دريافت نماييد.

 

پيامدهاي رابطه با حيوانات

رابطه با حيوانات جدا از اينكه امري ناپسند و مذموم شناخته مي‌شود مي‌تواند پيامدهاي جسماني و رواني مختلفي را براي فرد به همراه بياورد. براي مثال بسياري از افراد پس از انجام عمل جنسي با حيوانات به شدت آشفته مي‌شوند و احساس شرم و گناه شديدي را تجربه مي‌كنند. درمان نشدن اين مسئله در بلند مدت مي‌تواند به اختلالات رواني مختلفي نظير افسردگي و مشكلات اضطرابي بيانجامد. علاوه بر پيامدهاي رواني، اين نوع رابطه جنسي پيامدهاي جسماني خطرناكي را نيز براي انسان به همراه دارد چراكه اين عمل در بسياري از موارد به انتقال عفونت‌ها، قارچ‌ها و انواع بيماري‌ها كمك مي‌كند و در نتيجه سلامت جسماني را به خطر مي‌اندازد.

 

درمان زوفيليا

تمايل به برقراري رابطه با حيوانات كه تحت عنوان زوفيليا شناخته مي‌شود از نظر روانشناسي نوعي اختلال در وضعيت سلامت رواني است كه از طريق پيگيري درمان‌هاي روان شناختي قابل بهبود است. از جمله درمان‌هايي كه براي اين مشكل به كار گرفته مي‌شود مي‌توان به درمان‌هاي شناختي-رفتاري، سكس تراپي و درمان‌هاي حمايتي اشاره كرد. در صورتي كه در كنار اين مشكل اختلال روان شناختي ديگري نظير افسردگي يا مشكلات جنسي شديد وجود داشته باشد روان شناس شما را به يك روان پزشك ارجاع خواهد داد تا درمان‌هاي دارويي لازم را نيز در كنار فرايند روان‌درماني شروع كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

– زوفيليا و بستياليتي چه تفاوتي با يكديگر دارند؟

زوفيليا به تمايل انسان براي برقراري رابطه جنسي با حيوان گفته مي‌شود اما لزوماً به معناي داشتن رابطه نيست. به عبارت ديگر در بسياري از موارد زوفيليا تنها نوعي تجربه تمايل و فانتزي جنسي حول محور حيوانات است كه مي‌تواند با بازداري همراه شده و به سكس با حيوانات منجر نشود. اما بستياليتي به برقراري عمل جنسي با حيوانات گفته مي‌شود. براي دريافت مشاوره در زمينه روابط جنسي با حيوانات مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد.

منبع: رابطه جنسي با حيوانات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.