كتاب مناسب براي ازدواج

كانون مشاوران مشاوره خانواده ، ازدواج ، كودك ، جنسي ، طلاق ، خيانت

كتاب مناسب براي ازدواج

۷۵ بازديد

افراد زيادي از روانشناسان در مورد كتاب مناسب براي ازدواج سؤال مي‌پرسند. خوشبختانه كتاب‌هاي بسياري در اين زمينه تأليف و ترجمه شده‌اند كه هم در زمينه مشاوره پيش از ازدواج و هم جهت ارتقاي كيفيت زندگي زناشويي به مخاطبين كمك مي‌كنند. استفاده از اين كتاب‌ها در كنار مراجعه به يك روانشناس متخصص در حيطه زوج درماني مي‌تواند تصميم‌گيري براي شروع زندگي مشترك را تسهيل كرده و بعد از ازدواج نيز به بهبود ارتباطات ميان شما و همسرتان ياري برساند. ما در ادامه تلاش كرده‌ايم تا به معرفي چند مورد از اين كتاب‌ها بپردازيم.

منبع:كتاب مناسب براي ازدواج 

شماره مركز مشاوره

معرفي كتاب مناسب براي ازدواج

بسياري از نويسندگان با بهره‌گيري از علوم روانشناسي تلاش مي‌كنند تا به افراد در زمينه تصميم‌گيري براي ازدواج كمك كنند و كيفيت ارتباط ميان زوجين را بهبود ببخشند. ما در ادامه به چند مورد از اين كتاب‌هاي خودياري اشاره كرده‌ايم.

1- كتاب ازدواج بدون شكست

كتاب ازدواج بدون شكست اثر ويليام گلاسر، نظريه پرداز رويكرد واقعيت درماني است. او در اين كتاب تلاش كرده است تا بر اساس مباني تئوري خود به زوجين كمك كند تا با روش‌هاي هم‌زيستي مسالمت‌آميز در كنار يكديگر آشنا شوند و بتوانند به تعريف درستي از ارتباط مؤثر دست يابند.

ويليام گلاسر در كتاب ازدواج بدون شكست بيش از هر چيز بر اين موضوع تمركز مي‌كند كه بپذيريم ازدواج يك انتخاب است و مانند هر انتخاب ديگري در زندگي نيازمند دريافت آموزش‌هاي مناسب و مهارت‌آموزي است. در نتيجه نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه بدون تلاش براي افزايش آگاهي خود در اين زمينه زندگي زناشويي فوق العاده و موفقيت آميزي را تجربه نماييد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه شناخت قبل از ازدواج كليك كنيد.

2- كتاب هنر عشق ورزيدن از جمله كتاب هاي مناسب براي ازدواج

هنر عشق ورزيدن اثر اريك فروم يكي از روانشناسان بزرگ دنيا است. اين كتاب در سطح جهاني با فروش بسيار بالايي همراه بوده و همچنان نيز در بسياري از كشورها تجديد چاپ مي‌شود. اريك فروم در اين كتاب بر اين نكته تأكيد دارد كه عشق احساسي تكامل يافته است و ابراز درست آن به بالا بردن سطح رشد فردي نياز دارد. در نتيجه عشق مي‌تواند انگيزه‌اي براي خودشكوفايي افراد شده و چراغ زندگي آن‌ها گردد. به شرطي كه زوجين به درك مشتركي از اين موضوع دست يابند و بپذيرند كه بايد براي رسيدن به عشق سالم در كنار يكديگر تلاش كنند.

اريك فروم در اين كتاب عشق را به عنوان جوابي براي معماي هستي معرفي مي‌كند كه افراد در پي آن مي‌توانند معناي زندگي خود را كشف كنند. در كنار توضيح فلسفه عشق اين روانشناس به شما مي‌آموزد تا بتوانيد عشق سالم را از مفاهيم غلطي كه تحت عنوان عشق و علاقه معرفي مي‌شوند تفكيك كنيد و در نهايت عشقي همراه با بلوغ و خودشناسي را تجربه كنيد. مطالعه اين كتاب معمولاً توسط روانشناسان به زوج‌هاي جواني كه قصد ازدواج دارند توصيه مي‌شود چراكه اساس بسياري از مشكلات زوجين را عدم درك درست از مفهوم عشق و ناتواني در ابراز صحيح آن تشكيل مي‌دهد. روانشناسي ازدواج مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روانشناسي ازدواج كليك كنيد. 

3- آموزش و درمان‌هاي روان شناختي ازدواج دوم

ازدواج دوم همواره فشار و تنش بيشتري را براي افراد فراهم مي‌كند. ترس از مواجه شدن با شكستي ديگر در زندگي و آسيب‌هاي ناشي از ارتباط خاتمه يافته از جمله مهم‌ترين مواردي هستند كه مي‌توانند بر كيفيت تصميم‌گيري در ازدواج دوم تأثير بگذارند. اين كتاب اختصاصاً براي افرادي كه به دليل طلاق يا از دست دادن شريك زندگي، ازدواج قبلي‌شان خاتمه يافته و مي‌خواهند زندگي جديدي را شروع كنند نوشته شده و به اين افراد كمك مي‌كند تا بتوانند از ترس‌هاي خود عبور كرده و با ديد روشن نسبت به آينده براي ساخت فردايي بهتر گام بردارند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه ازدواج مجدد كليك كنيد.

4- كتاب مهارت‌هاي زندگي زناشويي از كتاب هاي مناسب براي ازدواج

در طول زندگي زناشويي زن و مرد بيش از اينكه به مفاهيم نظري و فلسفي در مورد يك زندگي خوب نياز داشته باشند به مهارت‌هاي عملي و مؤثر نياز دارند تا بتوانند كيفيت ارتباطات خود را بهبود بخشند و رضايت زناشويي بالاتري را تجربه نمايند. يكي از مزيت‌هاي بزرگ اين كتاب اين است كه بيش از هر چيز بر مهارت‌هاي عملي تأكيد كرده و با معرفي برخي آموزش‌ها به زوجين كمك مي‌كند تا سازگاري بالاتري را تجربه كرده و مشكلاتشان را با تنش كمتري حل نمايند.

اين كتاب با 18 فصل مجزا در هر فصل بر يك مهارت خاص تكيه مي‌كند و شما بر اساس نيازهاي منحصر به فردي كه در ارتباط با همسرتان داريد مي‌توانيد مطلب مورد نياز خود را در آن پيدا كنيد. از جمله سرفصل‌هاي كتاب مهارت‌هاي زندگي زناشويي مي‌توان به مهارت گوش دادن، ابراز احساسات، روش‌هاي مقابله با خشم، مقابله با همسر عصباني و … اشاره كرد.

5- كتاب مشاوره ازدواج از جمله كتاب هاي مناسب براي ازدواج

در كتاب مشاوره ازدواج كه به قلم محمدرضا دژكام نوشته شده است، نويسنده تلاش مي‌كند تا نشانه‌هاي يك ازدواج هوشمندانه را به شما معرفي كند. افراد اغلب دوست دارند ازدواجي همراه با عشق و علاقه را تجربه كنند. اين كتاب به شما كمك مي‌كند تا علاوه بر اينكه اساس زندگي خود را بر عشق بنا مي‌كنيد بتوانيد ملاك‌ها، معيارها و مشكلات موجود بر سر راه خود را نيز بشناسيد و با ديد بازتري براي شروع يك زندگي جديد اقدام نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج كليك كنيد.

6- جوانان و ازدواج (روان شناسي رفتاري زوج‌هاي جوان)

كتاب جوانان و ازدواج نوشته اصغر كيهان نيا به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد مضرات و منافع ازدواج را در كنار يكديگر در نظر بگيريد و در واقع با هوشمندي بيشتري براي شروع زندگي مشترك خود اقدام كنيد. در اين كتاب علاوه بر احساسات، موضوعات مهم ديگري نظير ارتباط با اقوام همسر، نقش ماديات در زندگي مشترك و ارتباط جنسي نيز مورد بررسي قرار گرفته‌اند.

7- كتاب نقش بهداشت روان در ازدواج، زندگي زناشويي و طلاق

در اين كتاب تأكيد اصلي بر اهميت سلامت روان افراد است كه مي‌تواند تا حد زيادي تصميم‌گيري افراد براي ازدواج، كيفيت زندگي زناشويي آن‌ها و حتي تصميم براي طلاق را نيز تحت تأثير قرار دهد. در اين كتاب مباحثي نظير انواع عشق، انگيزه‌هاي ازدواج، پايه‌هاي اساسي زندگي زناشويي و عوامل بازدارنده براي ازدواج مورد بررسي قرار گرفته‌اند. براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

 

سؤالات متداول درباره كتاب هاي مناسب براي ازدواج

– آيا خواندن كتاب مناسب در زمينه ازدواج مي‌تواند به تنهايي براي تصميم‌گيري در زمينه شروع زندگي مشترك كافي باشد؟

خواندن كتاب مناسب مي‌تواند تا حد بسياري به افزايش آگاهي و بهبود مهارت‌هاي شما كمك كند با اين حال كتاب‌ها نمي‌توانند جايگزين مشاوره قبل از ازدواج شوند. در مشاوره پيش از ازدواج شما مي‌توانيد به ارزيابي بهتري از ويژگي‌هاي شخصيتي همسرتان دست يابيد و آينده ازدواج خود را با ديد روشن‌تري ترسيم نماييد. در نتيجه مي‌توان گفت كه كتاب‌هاي خودياري ابزاري كمكي در اين زمينه هستند كه مي‌توانند به تصميم قاطعانه‌تر در اين زمينه كمك كنند. براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد.

منبع:كتاب مناسب براي ازدواج 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.